lørdag 28. mai 2011

Skuffen

er et underlig sted. Noen ganger fylles den opp med skrot, noen ganger puttes verdifulle ting og minner i den.
Innimellom blir noe tatt opp og pusset støv av, andre saker legges ned for så å bli glemt til evig tid..eller til skuffen er så full at det renner over..
En sjelden gang eller ti fylles den så den låser seg helt, og ikke lar seg hverken åpne eller lukke ...

Jeg tenker iblant at livet mitt er en slik skuff også, ikke bare denne "tutresida".. Kanskje jeg tilogmed er en skuff på en måte?
Jeg putter jo i meg mye rart :), lar meg fylles med både godt og gale..i vranglås går jeg også iblant , og det med å huske eller glemme..best ikke å tenke på det engang..Renner over gjør jeg også, rett som det er, og gjerne akkurat HER, hehe

Var på kirkekonsert på Eide i går kveld, storkosa meg, eller som sluttsummen ble i hodet mitt etterpå..balsam for sjela og champagne i blodet.. Hornmusikk, flinke unge sangsolister og så creme de la creme..Storyville Dixielanders.. Tradjazz og "gamle gutter" med stadig ny evne til å rive publikum løs fra traust moderjord og grasrot..Musikken svinga, musikken fanga, og alle hjerter gledet seg :D Må nok se å få tak i noen "skiver" en dag av musikkarten. Var egentlig gøy å kjenne brusinga i blodet, og merke at kroppen uten min vitende og vilje "rør på sej"..
Legger inntrykka i den gjennomsiktige skuffen nå, så jeg lagrer dem, men "ser" dem likevel :)

Natta ble kort, søvntimene få, og kroppen vil ikke helt vise seg fra sin beste side, men,- når naboene har våkna..da setter jeg musikken på, tar et lite "boblebad" av gladjazz som kan jage bort både halsvondt og desslike :) God lørdag !!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar