lørdag 15. mai 2010

"Gamlemor ungjente "

Gamlemor titter i speilet sitt, si meg,- kan dette være ansiktet mitt?
Hvem kan det være som har skrapt slike spor i speilet i huset der "ungjenta " bor ?

Jo, ungjenta bor inni kroppen her, om andre omkring ser at hun "aldern sin bær`".
Drømmene de lever langt inni der, skaper glimt i øyet, gjør at munnen den ler .

Ungjentas drømmer , de falt kanskje i stå etterhvert som liv og hverdag røynte på.
Og lell så skapes nye drømmer hver dag , med åra modnes tanker av mange slag.

Drømmen om penger falt fort i grus , men rikdommen fant hun i eget hus .
Av barn og barnebarn er stua full, rikdom mer verdt enn all verdens gull.

Med gjenklang i minnene fra yngre år skapes nye drømmer i et hjerte med skår,
et hjerte som enda har ledige rom med plass for den som sjøl kjennes tom.

Så, kom da, "prinsen" og fang henne inn, det trengs ingen hytte eller kjempeslott,
del hverdagen sammen, så vil begge ha det godt.
(Bære meg på hendene, DET greier du ikke, men bær meg i din tanke, det gjør livet mitt godt.)

Tenk, å få være den eneste, ene...den som du både vil elske og tjene..
Den som du mangla, og leita etter gjennom søvnløse, ensomme dager og netter.

To til å dele, to til å leke. to skal man være for livet å leve.
Drømmen den glitrer i gamlemors øye, her er ingen håp og ønsker for høye .

Jeg ser i speilet at våren er over, at sommerens blomstringstid er forbi,
glad for at høsten er min yndlingstid, for om sanking av nye gleder den lover.

Gleden over livet er størst når vi deler , sorgen blir mindre, det vet vi så vel.
Gamlemor løfter sitt ansikt mot solen og kjenner at ungjenta, hun finnes der lell !
---------

min egen copyright.. henta fra den andre skuffen, der den havna 03.10.09... Måtte bare legge den hit siden det "skriveprogrammet" jeg har lagra tekster på ikke lar meg lese eller kopiere "sakene " mine..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar